הרצאות הורים, מורים ומחנכים
1. הקשבה והכלה - הקשבה נכונה והכלה ככלי ליצירת תקשורת אישית מוצלחת
קהל היעד: ניתנת להתאמה למורים,הורים,צוותי עובדים בהתאם לנושאי ההתמודדות הקבוצתית
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת +קטעים מסרטוני קולנוע +דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
כולנו משתדלים להקשיב אך לא פעם שומעים מבני שיחנו:"אף אחד לא מקשיב אלי! אין עם מי לדבר כאן"
האם אנחנו באמת מקשיבים נכון?
נכיר 10 דפוסי הקשבה שמן הסתם כמה מהן מאפיינות גם אותנו במצבים מסויימים:
המקשיב המוכיח: "אמרתי לך!",
המקשיב השולל: "לא נכון, אינך מרגיש כך",המתחקר: זה שמתמקד בהשלמת פרטי התמונה
היועץ: המשתדל לייעץ ולפתור בעיות,הקטגור: "אני מכיר את דני, לא יתכן שכך עשה לך"
הפילוסוף: העסוק בלהסביר את החיים דווקא בזמן סערה
הדרמטי: המקבל את דברי הילד יותר מידי ברצינות
הציניקן: המתוסכל מהילד וחושב שאם ידגיש כשלונותיו, יעודדו להצליח
הפסיכולוג: המבין את התנהגות כולם חוץ מ...ילדו
המטפס: שחוויותיו תמיד עצומות יותר משל הילד. ונחתור להכיר את המקשיב הפשוט והנכון, המכיל ללא שיפוט. נלמד מהי הקשבה יעילה, ומהי הקשבה פעילה ונראה כיצד בפשטות... הכל יכול להראות אחרת
2. סמכות חינוכית - בניית סמכות חינוכית איכותית ויעילה בבית ובכתה
קהל היעד: ניתנת להתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים והורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
אין ספק שסמכות ההורה והמורה זה האתגר הגדול בחינוך בימינו.
אנו נעים כמטוטלת ומבולבלים בין הגישות המנוגדות.
מחד, הגישות הליבראליות המערביות הדורשות חופש, הבנה, הצמחה, עצמאות והענקת אחריות ומאידך הגישות המסורתיות התובעות משמעת וציות עיוור ודורשות גבולות חדים ואף כואבים.
כיצד נבחר לבנות את סמכותינו באופן יעיל בלא להינזק משתי גישות הקצה?
איך נבנה גבול מאוזן ויעיל? מה יש לחינוך היהודי להציע לנו כדי לצאת מהכאוס בחינוך הנוער בימינו?
כיצד נבנה סמכות יעילה ומצמצמת עימותים? ואיך נגיב באופן יעיל לחריגות בלא להזיק?
3. הפיכת עימות לשת'פ - כיצד נצמצם עימותים וננתב את האנרגיה האצורה בהם לשיתוף פעולה פורה?
קהל היעד: ניתנת להתאמה למורים, הורים, צוותי עובדים בהתאם לנושאי ההתמודדות הקבוצתית
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
דומה שעימותים הם חלק בלתי נפרד מהחיים, אבל איננו מבחינים בעובדה שהעימותים נגרמים ברוב המקרים בשל שימוש לא נכון בשפה, בהגדרות ובהתייחסות לאחר או בשל חוסר הבנה של עולם המושגים של האחר. פעמים רבות נוכל להבחין שהאינטרס והמשותף בין הצדדים רב מהמפריד והמבדל. באמצעות טכניקות פשוטות של שימוש נכון בשפה, הכרת "האייקונים" של האחר, נוכל לגייס בקלות שיתוף פעולה ולצמצם מאוד את נקודות החיכוך למינימום הנדרש.
4. העצמה אישית ובניית קו אופק לילדינו
נושא ההרצאה: יצירת מנהיגות איכותית - מנהיגות מתמירה מול מנהיגות מתגמלת
קהל היעד: ניתנת להתאמה לבעלי תפקידים בחינוך,מורים,הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
מי מאיתנו לא היה רוצה לראות את ילדיו או תלמידיו מגיעים לפרקם עצמאים, בטוחים בעצמם, מסוגלים לאגוד את כל אשר קיבלו בחינוך לצד כשרונותיהם ולהגיע להגשמה עצמית?
האם זה רק חלום?
כיצד נוכל להביא ילדינו להגשמה עצמית מאושרת?
כיצד נסייע בידם לבנות קו אופק רחב?
5. הובלת ילדים עם קשיי קשב וריכוז לניצול כישרונותיהם המיוחדים - ADHD קשיי קשב וריכוז
קהל היעד: לבעלי תפקידים בחינוך,מורים,הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
לפעמים נדמה לנו שהיום כולם מאובחנים בבעיות קשב וריכוז. ואנו מתקשים מאוד בהתמודדות עם ילדים אלה בעיקר במסגרות סגורות ומרובעות, בבית ובכתה. האמנם כל התנהגות בעייתית היא ADHD?
מה זה בכלל? איך זה נראה במוח?
מה ההבדל בין הבעיה האורגאנית-נוירולוגית ובין בעיות דומות הנובעות מחינוך והתנהגות? או מקשיים רגשיים?
כיצד מבחינים ביניהם ואיך מתמודדים עם כל אחד מסוגי קשיים אלה?
מה עושה הריטאלין למוח? האם להשתמש ומתי?
האם ידענו שהם מחזיקים אוצר בלום של יכולות המאפיינות רק ADHD ?
כיצד נוכל ללמדם לנצל יכולות סגוליות אלה לצמיחה בריאה ויעילה?
6. ניהול משברים בחינוך: בבית, בזוגיות, בכתה ובמשפחה
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
העידן המודרני מעמת אותנו עם אינספור משברים. משברי זוגיות והקשיים הנובעים בניהול הבית והילדים. משברים בכתה, משברים בין בית הספר והבית ועוד.
כיצד נטפל במשברים אלה באופן בונה ויעיל?
האם משבר הוא בהכרח שלילי? כיצד נרתום את יתרונות המשבר לקידום המצב?
כיצד ניצור משבר יזום לקידום החינוך?
7. ביופידבק - להכרת מוחנו וגופנו ולשליטה בו
נושא ההרצאה: המשוב הביולוגי הצגת כלי עוצמתי להכרת מנגנוני הפעולה שלנו ולשליטה בהם לרגיעה ובריאות
קהל היעד: ניתנת להתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים, צוותי מנהלים ועובדים וחוגי חברים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + סדנה נדירה המציגה על גבי מסך בזמן אמת את תפקודי המוח והגוף והיכולת לניתובם ולשליטה בהם
תקציר ההרצאה:
בחלק הראשון: הסבר קצר על אופן תפקוד המוח והגוף במצבי לחץ ורגיעה. על המשמעות של אלה לחיי היומיום שלנו.
בשלב השני: מחברים מתנדבים מהקהל (אפשר אפילו ליצור "מעגל חשמלי" של כמה עשרות אנשים) לחיישנים מיוחדים המחוברים למכשירים חדישים ומשוכללים
המאבחנים את מצב הלחץ בו ברגע. הגרפים מופיעים ע"ג מסך ענק (ברקו).
באמצעות מניפולציות רגשיות, בדיבור ובמחשבה, אפשר להראות לפרט ולקבוצה כיצד מגיב מוחם בזמן אמת להתרחשויות, מחשבות, אמירות, שלהם ושל חבריהם.
בהמשך אפשר לחבר בכל פעם אחד או כמה מהמשתתפים למכשור החדיש והמיוחד, ניתנות מספר התרחשויות גרפיות, אנימציות ומשחקי פעולה מרהיבים ע"ג המסך (כשכולם צופים בו)
ההתרחשות ע"ג המסך מונעת רק באמצעות החשיבה של המשתתפים, ויכולת שליטתם במחשבה, בשרירים ובנשימה, ולא באמצעות כל "סטיק" אחר.
אפשר להראות לקהל כיצד באמצעות: מילים, הפחדות, הלחצות, הרגעות, מחשבות חיוביות או שליליות, אפשר לשנות את תפקוד המוח, הלב והמערכת העצבית תוך הצגה ע"ג המסך בזמן אמת.
מפגש ייחודי, משלב טכנולוגיה חדישה ביותר, נדיר בעוצמתו.
אף האנשים הסקפטיים והרציונאליים ביותר, יוצאים ממפגש כזה נדהמים
מעוצמת המניפולציות שניתן לערוך על המחשבה ובאמצעות פיתוח השליטה בגוף ובנפש.
לסיום - ינתנו "כלים מעשיים" לפיתוח השליטה במחשבה, בגוף ובמדד הלחץ האישי
הדרכות - שיתרונן יוכח בפני כולם ON LINE
8. 'אניאגרם' - סדנה מיוחדת להכרת תוכנות הפעולה של חיינו וניתוב השליטה בהם לתועלתנו
נושא ההרצאה: התוכנה שמניעה את חיי, כיצד לנתבה להצלחה?
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים, חוגי חברים, ערבי זוגות
אופי ההרצאה: סדנה לאבחון מבנה האישיות שלי ושל האחרים בסביבתי, הכרת היתרונות והחסרונות וניתוב היתרון לשיפור החיסרון
תקציר ההרצאה:
לכל אחד מאיתנו יש דפוסי פעולה המייחדים אותו, כמעט ניתן לצפות כיצד יגיב כל אחד במצבים מסויימים.
כיצד נכיר דפוסים אלה ונהיה מודעים ליתרונותיהם ולחסרונותיהם בחיינו?
כיצד נשפר באופן דרמטי את הזוגיות שלנו עם היכרות התוכנה שלנו ושל בן/בת הזוג?
סדנה בתנועה, מחכימה ומשעשעת
9. משמעת מונעת ומשמעת מתקנת ניהול כתה: יצירת משמעת מונעת ומשמעת מתקנת
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
ניהול ילדים בכתה זו משימה קשה מאוד.עלינו להספיק כל כך הרבה למידה וחינוך ואנו מתוסכלים מבזבוז הזמן הנוראי המוקדש לבעיות משמעת,עימותים,ויכוחים,עונשים ותסכולים. כיצד נוכל לבנות מערך משמעתי יציב המצמצם באופן משמעותי את הקשיים? כיצד נגיב לחריגות באופן מובנה,יעיל ומצמצם תסכולים משני הצדדים?
10. ארגז הקסמים למורה בכתה - ארגז הקסמים למורה המצליח בכתה
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + קטעים מסרטוני קולנוע + דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
עמידה בכל יעדי החינוך: הספקים, ערכים, חוויתיות, בנייה רגשית ונפשית ואישיות יציבה הם אתגר מורכב מאוד בחינוך. לכולנו זכורה לפחות דמות אחת של "מורה קוסם", שהצליח להיות גם...וגם...כיצד נוכל גם אנו כיום לצד כל המורכבות להיות מורים קוסמים המצליחים לגעת בנפש הילד?
11. מכירה פומבית של ערכים-סדנה תוססת במיוחד לבירור ערכי הקבוצה
נושא ההרצאה: מיהו המנהל / המפקד / המורה / ההורה / הילד האידיאלי?
קהל היעד: הסדנה ניתנת בתצורות שונות המתאימות לקהלי יעד מגוונים: קצינים, מנהלים, מנהיגים, בעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים, תלמידים
אופי ההרצאה: סדנה מרתקת ותוססת המפעילה את כל חברי הקבוצה במשחק לבירור ערכי הקבוצה (ע"פ הגדרת הגורם המזמין) ומביאה לתובנות ערכיות ומעשיות מאוד מיוחדות לכל פרט ופרט. טובה לגיבוש קבוצתי וכפתיח למהלכים משמעותיים בארגון.
תקציר ההרצאה:
"אידיאולוגיה-היא רק אופן חלוקת המשאבים" - במשפט מקומם זה נפתח את סדנתנו.
העוגה אחת והצרכים רבים ומגוונים. ההגדרות של כל אחד מאיתנו לאותם מושגים שונה בתכלית מאחד לאחר ותלויה בגורמים הסטוריים,חינוכיים וערכיים רבים.
כיצד נדע לבחור מה באמת חשוב? ובמה נשקיע את מיטב משאבינו ליצירת הדברים היעילים באמת?
כיצד נוכל לעשות "תיאום כוונות" בין כל הנוגעים בדבר להשגת יעדינו בהצלחה?
12. תקשורת בינאישית והעצמה באמצעות ניהול נכון של שיחות אישיות
נושא ההרצאה: ניהול שיחות אישיות להעצמה אישית (מיני קואצ'ינג)
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + סדנה מיוחדת לטיפול בקלפים
תקציר ההרצאה:
כמעט כל מורה והורה יודעים לנהל "שיחה מגיבה" בתגובה לאירוע חיובי או שלילי. האם אנו יודעים ליזום שיחה יעילה ומקדמת? כזו שלא תראה מלאכותית ו"נתקעת"?
כיצד נלמד להגיע לעומקו של קשר? לנפש הילד? להכיר קשייו ועולמו הפנימי?
ללמדו לחלום ולדעת לכוונו להשגת יעדיו והגשמת חלומותיו?
13. להיות הורה/מורה משמעותי - להיות הורה/מורה משמעותי בעיני הילד
קהל היעד: בעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת +אבחון אישי +דיון בפרקטיקה
תקציר ההרצאה:
כיצד אנו נקלטים אצל ילדינו? כמשמעותיים או טרחניים ו"חופרים"?
מי מאיתנו לא היה רוצה להיות אחד האנשים המשמעותיים בחיי ילדינו ותלמידינו?
כיום, אין די להיות הורה/מורה ליבראלי המשוחח עם הילד, גם לא זה שמציב לו גבולות ותובע משמעת.
כיצד נוכל לבנות עצמינו כמשמעותיים לחיי הילדים? איך נבנה גשר מעל פערי דורות ותהומות תרבותיים?
איך נחנך את ילדינו לחיים משמעותיים? לצאת מהקופסה של חייהם ולהיות משמעותיים לאחרים, לסביבה, לעולם?
14. מודל הסמכות השלמה - סדנה לאבחון הסמכות האישית והעצמתה
קהל היעד: בהתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + סדנה קבוצתית לבחינת הסמכות האישית ולדרכים להעצמתה
תקציר ההרצאה:
לכל אחד ואחת מאיתנו יש מבנה אישי של סמכות שנובע מאופי, אישיות, בית גידול, ערכים וכו'.
כיצד נכיר היטב את המודל האישי שלנו? כיצד נוכל להעצימו?
כיצד נוכל להשלימו באמצעות שיתוף פעולה נכון עם בני זוגנו וחברי הצוות שלצידנו?
15. אומנות השכנוע - אומנות השכנוע בחינוך
קהל היעד: בהתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת +סדנה קבוצתית לבחינת דרכי שכנוע יעילות
תקציר ההרצאה:
אנו נדרשים לא פעם להוביל עובדים, צוותים, חברים, בני משפחה, לשינוי בדפוסי מחשבה או פעולה.
פעמים רבות אנו נתקלים בהתנגדויות מתונות או חריפות.
כיצד נוכל למקסם את יכולתנו להוביל שינוי עמדות והתנהגויות של הזולת?
מהם סודות הקסם מהם נהנים סוכני מכירות מעולים או אנשים כריזמטיים המובילים שינוי?
16. החשוב, הדחוף ומה שביניהם ניהול נכון ויעיל של הזמן
קהל היעד: בהתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים, תלמידי תיכון
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + סדנה קבוצתית לניהול זמן
תקציר ההרצאה:
כולנו עמוסים במשימות שלנו, של בני משפחה, הורים, ילדים, מעסיקים, חברים וסתם טרחנים.
איך יוצאים מכל הלחץ הזה בשפיות ובלא לאבד את מטרותינו והשגת צרכינו?
נלמד להכיר את ההבחנה בין החשוב שאינו דחוף, החשוב הדחוף, הדחוף שאינו חשוב והלא חשוב ולא דחוף. כיצד ננהל זמננו באופן יעיל ולא נשאר בתום הזמן ללא השלמת יעדינו?
17. מוטיבציה לילדים ולנוער - כיצד נגביר מוטיבציה בקרב ילדינו?
קהל היעד: בהתאמה לבעלי תפקידים בחינוך, מורים, הורים, תלמידי תיכון
אופי ההרצאה: הרצאה מלווה במצגת + סרט מקורי על העצמת תלמידים
תקציר ההרצאה:
קוראים לזה "פטנט מליון הדולר" אבל האם באמת זה לא ניתן להשגה?
כיצד נוכל לעורר ולהגביר את המוטיבציה בקרב ילדינו?
הכרת דפוסי קשיים ומכשולים בקרב ילדים ודרכי התמודדות עימם בדרך לפסגות חדשות.
יוקרן סרט אותנטי ומרגש המתאר ליווי ומעקב בן 4 שנים של קבוצת נערים מורכבים עד להשגת יעדים בלתי נתפסים אצלם.